Zoekmachines
Internet is tegenwoordig één van de belangrijkste manieren om aan informatie te komen. Verreweg het grootste deel van de consumenten starten met zoeken via de grote zoekmachines (Google, Bing, Yahoo). Zoekmachines laten, na een zoekopdracht, lange lijsten met zoekresultaten zien (in vakjargon SERP's; Search Engine Result Pages). SERP's bestaan doorgaans uit twee delen, bovenaan (als ze er zijn) de advertenties en daaronder de lijst met organische (onbetaalde) zoekresultaten. Een standaard zoekresultaat is opgebouwd uit kleine 'snippers' van een webpagina, specifieke delen die de zoekmachine in de achtergrondcode vindt:
- 'Title' (achtergrondcode),
- Daaronder het webadres van de betreffende pagina,
- Daaronder de 'description' (achtergrondcode)
Op internet is een SERP de eerste plek waar een potentiële klant uw bedrijf en/of uw informatie kan tegenkomen en hoe informatiever de snippers, hoe beter uw webpagina op waarde beoordeeld kan worden. Waardevol voor uw omzet want de verkregen informatie wordt nog in veel gevallen gebruikt voor het overwegen van een offline aankoop bij een lokale leverancier.
Vragen, opmerkingen of aanvullingen plaatsen? Dat kan hieronder! Ik hoor het graag.
Karin